מכה ללווים: בנק ישראל העלה את הריבית בחצי אחוז

צבי טסלר 2 Comment on מכה ללווים: בנק ישראל העלה את הריבית בחצי אחוז

המכה השביעית: בנק ישראל שוב מייקר את הריבית לשיא של 18 שנים. האינפלציה בישראל היא מהנמוכות ב-oecd ולפי הציפיות של הבנק תרד בעוד שנה ל-3% בלבד. צפויה גם האטה בקצב הצמיחה

בנק ישראל צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שוב: הוועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה היום (שני) להעלות את הריבית ב-0.5 נקודות האחוז לרמה של 3.75%. מדובר בהעלאה גבוהה מהצפוי.

בהודעת הבנק צוין, כי האינפלציה בישראל מקיפה מנעד רחב של סעיפי המדד ועומדת על 5.3% בשנים-עשר החודשים האחרונים. עם זאת, חלה התמתנות מסויימת בחלק מסעיפי המדד. הציפיות לאינפלציה לכל הטווחים נמצאות בתוך תחום היעד.

הפעילות הכלכלית במשק איתנה, אך נראה שקצב הצמיחה האט ביחס למחצית הראשונה של 2022. שוק העבודה מוסיף להיות הדוק, אף שבחודשים האחרונים חלה התמתנות מסוימת בנתוני התעסוקה.

חטיבת המחקר עדכנה את התחזית המקרו-כלכלית שלה ומעריכה שהתוצר צפוי לצמוח בשנת 2023 בשיעור של 2.8% ובשנת 2024 בשיעור של 3.5%. רמת הפעילות הנגזרת מהתחזית עודנה איתנה, ובפרט בהשוואה בין-לאומית.

מחירי הדירות עלו בשנים-עשר החודשים האחרונים בקצב גבוה באופן משמעותי. עם זאת, מספר התחלות הבנייה וההיתרים ממשיכים להיות גבוהים בהשוואה לעבר, מספר העסקאות לרכישת דירה והיקף המשכנתאות שניטלו ממשיכים לרדת.

מאז החלטת המדיניות האחרונה, נחלש השקל מול הדולר ב-1.6%, מול האירו ב-5.8% ובמונחי השער האפקטיבי ב-3.4%.

בעולם, נמשכת ההאטה בקצב הפעילות והסיכון למיתון עולה. סביבת האינפלציה מוסיפה להיות גבוהה, אולם בארה"ב מגמת התמתנות האינפלציה נמשכת, וסימנים ראשונים להתמתנות האינפלציה נרשמו גם בגוש האירו ובבריטניה.

במשק הישראלי נרשמת פעילות כלכלית איתנה, המלווה בשוק עבודה הדוק תוך עלייה בסביבת האינפלציה. לכן, הוועדה החליטה להמשיך בתהליך העלאת הריבית.  בנק ישראל ציינו כי קצב העלאת הריבית ייקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    טירוף!!! אל תורידו את נושא הריבית מסדר היום, זו מציאות לא הגיוניתתתתת!!!
    ועדת הכספים חייבת אבל חייבת להתערב ולהורות על הורדת הריבית לכל מי שלקח הלוואה/משכנתא טרום העליות.
    הפכתם את הלווים לבני ערובה של הבנק!
    על החזר של 4000 ש"ח בחודש התחלנו לפי טבלת שפריצר ה… עם ריבית של 820 ש"ח, אחרי כמה חודשים טובים הריבית ירדה ל-750 ש"ח. ואז…
    הריבית עלתה ועלתה ועלתה וההחזר עלה ל- 4500 והריבית ל- 1200 ש"ח!. הפקדנו כסף כדי לצמצם את גובה ההלוואה ואת הריבית בהתאם, ירדנו להחזר חודשי של 2700 ש"ח (1300 ש"ח פחות מההחזר המקורי) וריבית של 700 ש"ח, לא הספקנו למצמץ והריבית שוב עלתה ל- 800 ש"ח!!! (מזכירה- זה היה גובה הריבית כשרק התחלנו להחזיר את ההלוואה על סכום גבוה יותר).
    לא מדמיינת מה עם נוטלי משכנתאות שהתחייבו להחזרים של 6000 ש"ח, או עם הורים שלקחו מס' הלוואות כדי לממן חתונות ודירות לילדים…
    נחמתי היחידה היא שזו התגשמות הנבואה 'היוקר יאמיר' וסימן לגאולה הקרובה מאודדדדדד! תחזיקו חזק…

  2. 1

    אנחנו לקחנו משכנתא לפני פחות משנה עם החזר חודשי של 5000 כיום זה כבר אוחז ב-6800. האם זה מצב הגיוני??? כשהבנק מאשר משכנתא הוא בודק האם הלווה יכול לעמוד בהחזרים, ומה עם העליות?